Reklamačný poriadok je systémové opatrenie pre zabezpečenie výkonu reklamácie a postupu pri riešení reklamácií. Vymedzuje práva a povinnosti odovzdávajúceho a preberajúceho v zmysle Obchodného zákonníka a je záväzný pre všetkých pracovníkov. Pri všetkých reklamáciách a námietkach na produkty organizácie sú pracovníci povinní uplatňovať tento reklamačný poriadok a riadiť sa jednotlivými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
Organizácia poskytuje na produkt záruku v zmysle Obchodného zákonníka a platnej zmluvy pre obchodný styk.
Pre uplatňovanie reklamácií platia nasledovné všeobecné podmienky:
- Záruka začína plynúť dňom odovzdania a prevzatia produktu zákazníkom.
- Reklamácie uplatňujú zákazníci v súlade s obchodným zákonníkom.
- Bezplatná záručná oprava nemôže byť uplatňovaná, ak ide o chyby, ktoré boli spôsobené zákazníkom, alebo inou osobou, živelnou pohromou, nehodou pri preprave a manipulácii, pri nesprávnom, nedbalom alebo neodbornom zaobchádzaní s produktom, pri nedovolenej manipulácii, vystaveniu produktu nedovolenému zaťaženiu. Nárok na záručnú opravu zaniká, pokiaľ boli na produkte vykonané neodborné zásahy užívateľom počas záručnej doby.
- Právo uplatniť nároky plynúce zo záruky má každý zákazník, pokiaľ tak urobí najneskôr v posledný deň záručnej doby. - Organizácia je povinná odpovedať písomne zákazníkovi v stanovenej lehote, t.j. najneskôr však do 30 dní od písomného nahlásenia nezhody (závady). V prípade, že nebude zistená žiadna nezhoda (závada), na ktorú sa vzťahuje bezplatná záruka, znáša náklady spojené s reklamáciou zákazník, ktorý nárok na záruku uplatnil.
Organizácia poskytuje na produkt záruku v zmysle Obchodného zákonníka a platnej zmluvy pre obchodný styk.
Pre uplatňovanie reklamácií platia nasledovné všeobecné podmienky:
- Záruka začína plynúť dňom odovzdania a prevzatia produktu zákazníkom.
- Reklamácie uplatňujú zákazníci v súlade s obchodným zákonníkom.
- Bezplatná záručná oprava nemôže byť uplatňovaná, ak ide o chyby, ktoré boli spôsobené zákazníkom, alebo inou osobou, živelnou pohromou, nehodou pri preprave a manipulácii, pri nesprávnom, nedbalom alebo neodbornom zaobchádzaní s produktom, pri nedovolenej manipulácii, vystaveniu produktu nedovolenému zaťaženiu. Nárok na záručnú opravu zaniká, pokiaľ boli na produkte vykonané neodborné zásahy užívateľom počas záručnej doby.
- Právo uplatniť nároky plynúce zo záruky má každý zákazník, pokiaľ tak urobí najneskôr v posledný deň záručnej doby. - Organizácia je povinná odpovedať písomne zákazníkovi v stanovenej lehote, t.j. najneskôr však do 30 dní od písomného nahlásenia nezhody (závady). V prípade, že nebude zistená žiadna nezhoda (závada), na ktorú sa vzťahuje bezplatná záruka, znáša náklady spojené s reklamáciou zákazník, ktorý nárok na záruku uplatnil.